آموزش ایندیزاین – نکات و کاربردهای چیدمان راستچین

آموزش ایندیزاین - نکات و کاربردهای چیدمان راستچین
آموزش ایندیزاین – نکات و کاربرد های چیدمان راستچین

در قسمتهای قبل به چیدمان های چپ‌چین، وسط‌چین و جاستیفای پرداختم و نکات مختلفی رو در رابطه با اونا توضیح دادم که میتونید از لینک های آخر صفحه و یا از طریق فهرست آموزش ایندیزاین در وبلاگ یا کانال یوتیوب آن ها را مشاهده کنید.

کاربرد چیدمان راستچین در ایندیزاین کجاست؟

این آموزش مختص چیدمان راستچین است و به شما نشان می دهم که در کجا ها شما می توانید از این چیدمان ها استفاده کنید. همچنین در انتها به دو چیدمان دیگه یعنی چیدمان نزدیک شدن به خط عطف و چیدمان دور شدن از خط عطف صفحه میپردازم.

از آنجایی که زبان ما فارسی است، بسیار از چیدمان یا alignment راستچین در نوشتار خود استفاده می کنیم. در نتیجه برای نوشتن یک مطلب فارسی یا طراحی یک نشریه باید از این چیدمان استفاده کنیم، اما از آنجایی که در طراحی نشریه و کتاب ها بیشتر از چیدمان right justify استفاده میکنیم، کاربرد این نوع چیدمان در موضوعات خاصی است.

به عنوان مثال شما می توانید از این چیدمان برای تیتر ها یا قسمت هایی که خطوط محدود دارند و یا اینکه قصد دارید به طرح خاصی برسید استفاده کنید.

از طرفی دو نوع چیدمان نزدیک شدن به خط عطف صفحه و دور شدن از خط عطف صفحه نیز در این آموزش بررسی می کنم که رفتار متن های نوشته شده با توجه به قرار گیری در صفحات زوج و فرد و خط عطف صفحه تغییر می کند و سرعت کار ما در طراحی و صفحه آرایی را افزایش می دهد.

 

برای دیدن این ویدیو باید VPN شما روشن باشد. بعد از روشن کردن VPN یا فیلترشکن، بر روی تصویر یا لینک یوتیوب زیر کلیک کنید تا ویدیوی آموزش را ببینید)

YouTube ویدئو

لینک آموزش در یوتیوب

 

 

مطالب مرتبط دیگر:

افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی در همه برنامه های ادوبی

آموزش InDesign -‌ تغییر اندازه اتوماتیک فریم متن در ایندیزاین

اندازه استاندارد حاشیه های صفحات کتاب در صفحه آرایی

سریعترین راه‌های وارد کردن متن در صفحه آرایی با ایندیزاین

آموزش ایندیزاین – تنظیم درست فاصله بین کلمات در چیدمان Justify

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 241

پاسخی بگذارید