دسته Adobe Xd – ادوبی ایکس دی

ادوبی فیگما را خرید! چه اتفاقی برای دیزاینرهای ایرانی خواهد افتاد؟

ادوبی فیگما را خرید! چه اتفاقی برای دیزاینرهای ایرانی خواهد افتاد؟
خوب چند روز پیش بود که ادوبی اعلام کرد که نرم افزار فیگما رو به قیمت 20 بیلیون دلار بصورت نقد و سهام خریداری کرده و میشه گفت یکی از رقیب های ادوبی ایکس دی رو مال خودش کرده است. حالا میخوایم بببینم که این خرید چه تاثیراتی بر روی کاربران فیگما که اکثرا همون دیزاینرها هستند دارد.

Atomic Design – طراحی اتمی چیست و کاربرد آن در ساخت دیزاین سیستم ها

Atomic Design - طراحی اتمی چیست و کاربرد آن در ساخت دیزاین سیستم ها
اگر می خواهید بدانید روش Atomic Design یا دیزاین اتمی چیست و چطور میتونید از آن در طراحی UI و ساخت دیزاین سیستم ها استفاده کنید با من در این آموزش همراه باشید.

آموزش جامع ساخت پروتوتایپ در Adobe Xd – قسمت ششم

آموزش جامع ساخت پروتوتایپ در Adobe Xd - قسمت ششم
در این آموزش قصد دارم نحوه ساخت پروتوتایپ و اینتراکشن ها در ادوبی ایکس دی / Adobe Xd را از صفر و بصورت جامع به شما آموزش دهم. در واقع شما با پروتوتایپ اینتراکشن ها یا حرکت های تعاملی مختلفی به طرحتون اضافه می کنید.

تفکر طراحی یا Design Thinking چیست و چطور در طراحی UI/UX از آن استفاده کنیم؟

تفکر طراحی یا Design Thinking چیست و چطور در طراحی UI/UX از آن استفاده کنیم؟
در این آموزش به معرفی و نحوه استفاده از روش تفکر طراحی یا Design Thinking می پردازم. تفکر طراحی یک روش غیر خطی 5 مرحله ای است که شما می توانید با استفاده از آن انواع مشکلات طراحی UI/UX ، مشکلات شغلی و تجاری و حتی مشکلات شخصی خود را حل کنید.

آموزش تایپوگرافی در UI – تنظیم سایز متن ها و فونت در طراحی رابط کاربری

آموزش تایپوگرافی در UI - تنظیم سایز متن ها و فونت در طراحی رابط کاربری
در این آموزش تایپوگرافی در طراحی رابط کاربری UI قصد دارم به شما نحوه ی تنظیم سایز متن ها و فونت را در طراحی رابط کاربری UI آموزش دهم.در واقع شما باید قبل از شروع هر پروژه ای سایز متن ها یا Text های مختلفی که در رابط کاربری UI وجود دارد را تنظیم کنید و سپس با توجه به آن در طراحی خود الگو بگیرید و بقیه صفحات را طراحی کنید تا یک انسجام در کل طرح شما ایجاد شود.

طراحی تجربه کاربری UX را از صفر چطور و از کجا یاد بگیریم؟

طراحی تجربه کاربری UX را از صفر چطور و از کجا یاد بگیریم؟
در آموزش طراحی تجربه کاربری UX را از صفر چطور و از کجا یاد بگیریم؟ قصد دارم مسیری را که برای یاد گرفتن طراحی تجربه کاربر یا UX Design طی کردم را از صفر به شما توضیح دهم تا بتوانید شما نیز براحتی این حوزه از دیزاین را براحتی یاد بگیرید. طراحی تجربه کاربر یا UX Design به این معنی است که چطور یک حس یا تجربه خوب را در هنگام کار با سرویس یا اپلیکیشن مان به کاربران منتقل کنید تا رضایت آنها را جلب کنیم.

کامپوننت ها در Adobe Xd و ساخت یک دکمه برای همه جا

کامپوننت ها و ساخت یک دکمه برای همه جا در Adobe Xd
در آموزش کامپوننت ها و ساخت یک دکمه برای همه جا در Adobe Xd می‌خواهیم با استفاده از کامپوننت ها دکمه ای را به عنوان نمونه درست می کنیم که براحتی بتوان در سرتاسر طراحی رابط کاربری از آن استفاده کرد.

چطور در 2021 از صفر طراحی گرافیک را یاد بگیریم؟

چطور از صفر طراح گرافیک بشویم؟
در آموزش چطور از صفر طراح گرافیک بشویم به این می پردازیم که چطور از صفر بتوانید طراحی گرافیک را یاد بگیرید، چه رشته های تخصصی در این فیلد طراحی گرافیک وجود دارد، از چه نرم افزارهایی برای طراحی در هر کدام از فیلد های تخصصی استفاده کنیم، چطور نمونه کارهایمان را به نمایش بگذاریم تا بتوانیم شغلی مناسب پیدا کنیم و معرفی کتاب هایی برای کسانی که می خواهند از صفر وارد حوزه طراحی گرافیک بشوند.

آموزش دانلود و نصب Adobe Xd با Creative Cloud

آموزش دانلود و نصب Adobe Xd با Creative Cloud
برای نصب Adobe Xd و یا اضافه کردن پشتیبانی از زبان فارسی شما نیاز دارید که ادوبی کریتیو کلود را نصب کنید. برای نصب کریتیو کلود من دو راه برای دانلود آن به شما آموزش می دهم که براحتی بتوانید آن را نصب کنید.

آموزش متحرک کردن آیکان ها در Adobe XD

آموزش متحرک کردن آیکان ها در Adobe XD
در این قسمت از آموزش طراحی UI/UX با Adobe Xd قصد دارم با استفاده از ویژگی جدید که به ایکس دی در سال 2021 به آن اضافه شده آیکان ها را متحرک کنیم و در واقع میکرو اینتراکشن های مختلفی را برای عناصری که با استفاده از قابلیت Border یا Stroke طراحی شده اند، ایجاد کنیم.

آموزش جامع Adobe Xd – طراحی آیکان با Pathfinder – قسمت پنجم

آموزش جامع Adobe Xd - طراحی آیکان با Pathfinder - قسمت پنجم
در قسمت پنجم آموزش جامع Adobe Xd به سراغ دستورات Boolean یا Path Finder می روم که بوسیله آن شما می توانید شکل های جدیدی در Xd طراحی کنید. فرض کنید که شما قصد دارید قسمتی از NavBar را برای دکمه Add به صورت 6 ضلعی در بیاورید.

آموزش ابزار متن و فارسی نویسی در Adobe Xd – قسمت سوم

آموزش ابزار متن و فارسی نویسی در Adobe Xd - قسمت سوم
در قسمت سوم آموزش جامع طراحی UI/UX با Adobe Xd به سراغ ابزار پرکابرد متن یا Text رفتم تا نحوه کار کردن و همه تنظیمات مربوط به آن بعلاوه نکاتی در مورد فارسی نویسی به شما آموزش دهم.

آموزش طراحی شکل های مختلف و تنظیمات آنها در Adobe Xd – قسمت دوم

آموزش طراحی شکل های مختلف و تنظیمات آنها در Adobe Xd - قسمت دوم
در قسمت دوم از آموزش طراحی UI/UX با Adobe Xd من شکل های مختلفی که در این برنامه وجود دارد را رسم و نکات و تنظیمات هر کدام از آن ها را بررسی می کنم. در طراحی رابط کاربری ما با شکل های ساده ساختار و ظاهر کلی سرویس مورد نظرمان که می تواند وبسایت، اپلیکیشن و یا هر نوع دیگری باشد را طراحی می کنیم.

آموزش جامع Adobe XD – محیط ظاهری و آرتبورد ها – قسمت اول

آموزش جامع Adobe XD - محیط ظاهری و آرتبورد ها - قسمت اول
در یک سری ویدیوهای دنباله دارم من میخواهم طراحی UI/UX را با استفاده از Adobe XD به شما آموزش دهم. در قسمت اول این سری من ابتدا نحوه دانلود و نصب ادوبی ایکس دی را به شما آموزش می دهم و سپس به سراغ معرفی قسمت های مختلف Adobe XD می روم و در ادامه نحوه ساخت و کاربرد آرتبورد های مختلف را به شما آموزش میدهم. سپس بعضی از تنظیمات مختلف در پنل Inspector را معرفی و در نهایت با محوه فعالسازی و استفاده از خطوط راهنمای مختلف و همچنین ستون بندی آرتبورد این قسمت را ادامه می دهم.

آموزش Adobe XD – معرفی 5 پلاگین فوق العاده کاربردی – قسمت دوم

آموزش Adobe XD - معرفی 5 پلاگین فوق العاده کاربردی - قسمت دوم
در این قسمت من میخوام 5 پلاگین کاربردی دیگه که سرعت کار شما در طراحی رو افزایش میدن رو بهتون معرفی کنم. شما بوسیله این پلاگین ها سریع می توانید آرتبورد های خود را مرتب کنید، با استفاده از آبجکت های مختلف شکل های منظمی درست کنید، اگر ویژگی گرد کردن گوشه های یک آبجکت از بین رفته، اون رو برگردونید و ...

آموزش Adobe XD – معرفی 5 پلاگین فوق العاده کاربردی – قسمت اول

آموزش Adobe XD - معرفی 5 پلاگین فوق العاده کاربردی - قسمت اول
در این قسمت اول سری ویدیو های معرفی پلاگین های ادوبی ایکس دی قصد دارم پلاگین خیلی کاربردی این برنامه را که به ما در طراحی رابط کاربری سرعت میدهند و در واقع کار ما را آسان می کند را به شما معرفی و سپس نحوه ی کارکرد آنها را به شما آموزش دهم. در اولین قسمت از این آموزش و در معرفی اولین پلاگین سراغ پلاگینی می‌روم که بوسیله آن شما می توانید مشکل فارسی نویسی و بصورت دقیق تر مشکل راست چین نویسی در ادوبی ایکس را رفع کنید. پلاگین خیلی کاربردی دیگه ای که به معرفی اون می پردازم برای خروجی گرفتن از آرتبورد های شما با کیفیت بالاست.