افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی به Adobe inDesign 2017-2018

maxresdefault-3872736
افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی به Adobe inDesign 2017-2018

در چند پست قبل در مورد راست چین نویسی در Adobe inDesign 2017  و افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی در همه برنامه های ادوبی صحبت کردیم و بسیاری از دوستان به خصوص در مورد نرم افزار Adobe indesign مشکلاتی داشتن تا اینکه من خودم  مجبور شدم adobe indesign 2017 رو دوباره نصب کنم و به شیطنت های جدید ادوبی برخورد کردم و در این پست میخواهیم این مشکل رو حل کنیم.

ادوبی از هر راهی داره تلاش میکنه جلوی استفاده غیر قانونی از برنامه هاش رو بگیره و زیاد مهم نیست چون هکر ها همیشه چند قدم جلوتر هستن، اما کاری که ادوبی میتونه بکنه اینه که حداقل بعضی از سرویس ها و بخش های برنامه هاش رو برای کشورهای مورد تحریمش از جمله ایران غیر فعال کنه تا اینکه

  1.  اصلا کسی نتونه فعال کنه
  2.  اگر هم بخواد فعال کنه با زحمت باشه که بیخیالش بشه

خوب بگذریم

اگر با هر زجر و سختی که بود تونستید Adobe Creative Cloud رو نصب کنید 80% راه رو رفتید.

اما در پست های قبل در مورد فارسی سازی برنامه های ادوبی گفتم که باید به برنامه ها sign in کنید تا ادوبی پشتیبانی از فارسی رو به برنامه هاتون اضافه کنه و اینکار راهی نداره جز استفاده از حالت آزمایشی یا trial ! که در همین نقطه ادوبی مچمون رو میگیره و میگه که زمان آزمایشی شما تموم شده و اصلا نمیگذاره وارد برنامه بشید (برای نصب دوباره برنامه بعد از چندین ماه).

و حقه جدیدی که ادوبی زده اگر شما برنامه ها رو افلاین از سایت های ایرانی دانلود کنید و نصب کنید اصلا در لیست creative cloud نشونشون نمیده!!

اما دلاور مردان ایرانی (خودستایی نباشه) بیدارن :))

شما طبق آموزش افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی در همه برنامه های ادوبی تا اونجایی که در تنظیمات creative cloud زبان رو روی english یدعم العربیه قرار میدید پیش برید و بعدش از اینجا ادامه اش رو پیش بگیرید.

  1.  آخرین نسخه از نرم افزار مورد نظرتون رو از سایت های ایرانی دانلود کنید و نصب کنید.(در اینجا منظورمون inDesign هست ولی برای بقیه نرم افزار های ادوبی نیز کاربرد داره)
  2.  بعد از نصب ادوبی میگه که زمان آزمایشی شما تموم شده برو دنبال زندگیت دیگه، شما هم میگید باشه و پنجره رو می بندید!
  3.  نرم افزار رو به هر روشی که راحتید کرک کنید و بزنید توی گوش ادوبی!
  4.  برنامه creative cloud رو باز کنید و ادوبی میگه که کرک کردی؟!! من اصلا برنامه ای به نام indesign نمیشناسم! (توی لیست نصب شده هاش نیست!)
  5.  شما میگید که مشکلی نیست همون نسخه آزمایشی/Trial رو برام از اینترنت دانلود کن و نصبش کن! (دقت کنید شما ایندیزاین رو افلاین نصب کردید ولی ادوبی نشون نمیده و میگه که بیا دانلود کن و نصب کن!)
  6.  معجزه اینجا اتفاق میافته و ادوبی میبینه که قبلا ما همه ی فایل ها رو براش دانلود کردیم و نصب کردیم تا فشاری به سرورهاش نیاد فقط چند تا فایل کم حجمش رو یادمون رفته دانلود کنیم (فایل های پشتیبانی از زبان فارسی)
  7.  ادوبی میگه حالا که به فکر سرور های من بودی منم چندتا فایل کوچک رو برات دانلود میکنم و به نرم افزار اضافه میکنم
  8.  بوم!!
  9.  از ایندیزاین 2017 با پشتیبانی از زبان فارسی لذت زندگی رو ببرید :))

YouTube ویدئو

(برای دیدن ویدیو آموزشی باید VPN تون روشن باشه! بعد از روشن کردن VPN صفحه را رفرش کنید تا ویدیو را ببینید.)

لطفا با ذکر منبع کپی کنید (در صورتی که نمیتونید جلوی خودتون رو بگیرید و لینک هم نمیتونید بدید!)

 

مطالب آموزشی دیگر:

آموزش InDesign: چطور در ایندیزاین نمودار و چارت طراحی کنیم؟
آموزش InDesign: چطور در ایندیزاین فرمول های پیچیده بنویسیم؟

افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی به Adobe inDesign 2017

افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی به Adobe inDesign 2017

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 239

36 دیدگاه

  1. منم هم مشکل دوستی که بالا پیام دادن رو دارم… وقتی creative cloud رو باز میکنم فقط یه پنجره سفید میاد و شما نوشتید که با تغییر آی پی واردش بشیم, تغییر آی پی چطوری؟!!!!!

  2. تمام نرم افزار را دوباره نصب کرد، اکسپایر شده بوده نرم افزار من از قبل ولی پینتر را هم که زدم متعلق به 2015 هست.. نرم افزارم اجرا می شه ولی فارسی اضافه نشده.
    ضمنا در کلاد هم همچنیان اکسپایر شده و می گه که باید بخریش.
    فکر کنم اینا برای 2018 جواب نمی دن.

    • من با پچ painter نسخه 2 چندین بار برنامه رو فعال کردم.
      نرم افزار رو دوباره نصب کرده مگر اینکه شما یک نسخه پایین تر داشتید و اون اومده اپدیتش کرده
      در کلود 100 درصد میزنه اکسپایر شده چون شما در سیستم ادوبی نرم افزار رو نخریدید و در واقع شما بصورت افلاین میتونید ادوبی رو دور بزنید نه انلاین
      من و خیلی ها 2018 رو داریم الان و استفاده میکنیم
      اما اگر میبینید مشکل داره و حوصله رفعش رو هم ندارید به نظرم از نسخه ای که فارسی رو براحتی ساپورت میکنه استفاده کنید.
      موفق باشید

  3. سلام
    creative cloud بنده هم سفیده با تغیی آی پی رفتم جلو حل نشد
    رفتم تو سایتش از اونجا دانلود کنم میگه شما این رو قبلا نصب کردید و پیام زیر رو سایتش بهم میده

    Creative Cloud desktop app is installed…
    Opening the Creative Cloud app.

    You’ve already installed the Creative Cloud desktop app. Once it’s open, you can install and manage your applications.

    لطفا راهنمایی کنید چطور این مشکل رو حل کنم

    • کریتیو کلود رو اول کامل پاک کنید و بعد فایل کریتیو کلود (در واقع دانلودر هست که حجمش هم حدود 3 مگ بیشتر نیست ) رو میتونید از سایتی مثل softpedia.com دانلود کنید و vpn (پرسرعت) رو باز کنید و بعدش هم کریتیو کلود رو باز کنید و خودش اول شروع میکنه به دانلود فایل های مورد نیازی و پس از اون اجرا میشه.
      موفق باشید

  4. سلام وقتی ایندیزاینم رو اپدیت کردم از طریق کریتیو کلود یک نسخه دیگه به غیر از اون نسخه ی 2017cc بوجود اومد که نسخه ی trial هستش که فک کنم نتونم ازش استفاده کنم امروز گفت صفر روز از این اپدیت باقی مونده چکار کنم؟یعنی غیر فعال میشه ؟

    • سلام
      نکته اول اینکه همیشه پست و مطلبی رو که میخونید با دقت بخونید و نظراتش رو هم بخونید چون احتمال زیاد اگر در مطلب بهش اشاره ای نشده یک نفر سوال پرسیده و جواب گرفته و در نتیجه اگر جوابتون توی نظرات هم نبود فورا به پیام رسان شخصی پیام ندید که فلان مشکل دارید و در همون مطلب سوال کنید تا جواب بگیرید

      در مورد سوالتون مشکلی نداره دوباره کرکش کنید اوکی میشه و می تونید ازش استفاده کنید.

  5. سلام و با تشکر من همه ی مراحل رو ا نجام دادم و الان شروع کردم به دانلود برنامه ی ترایال ایندیزاین از کریتیو کلاد اما خیلی داره طول میکشه و درصداش خیلی دیر تغیر میکنه عادیه؟ یا یه جای کار مشکل داره؟:))))

  6. با سلام و احترام
    بنده مشکلی که دارم تو نسخه 2018 این روش رو رفتم و تمامی نرم افزار رو دانلود و فارسی نویسی مشکلش حل شد
    حالا تو نسخه 2019 (نسخه ها رو جدا رو دانلود کردم برای فارسی نویسی( کلا گزنیه app انتخاب زبان در preferences نیست اما ما بقی گزینه هاستند
    نرم افزار رو پاک کردم و نصب کردم
    باز هم همون ممنون میشم راهنمای بفرمایید

    • سلام
      روش برای افزودن پشتیبانی زبان فارسی به ایندیزاین 2019 و بقیه برنامه های ادوبی از طریق ادوبی کریتیو کلود دقیقا مثل روش نسخه 2018 هست، یعنی اگر شما تنظیمات رو در کریتیو کلود قبلا انجام دادید نرم افزار رو از طریق کریتیو کلود نصب کنید مشکلی نخواهد داشت.
      موفق باشید.

  7. سلام و تشکر
    راه بهتر اینه که فایل نصب رو در cmd با دستور زیر اجرا کنید تا خودش از همون اول با فعال بودن rtl نصب بشه. من این کار رو انجام دادم و به راحتی نصب و فعال شد.
    setup.exe –INSTALLLANGUAGE=en_AE

  8. سلام. من طبق همین متد برای ایندیزاین 2019 عمل کردم و با موفقیت ایندیزاین فارسی رو هم پشتیبانی کرد اما متاسفانه نرم افزار کرک نمیشه. چیکار کنم درست بشه؟

پاسخی بگذارید