Dexigner News #18 – خبرنامه هفتگی دیزاین

Dexigner News #18 - خبرنامه هفتگی دیزاین
Dexigner News #18 – خبرنامه هفتگی دیزاین

این خبرنامه Dexigner News #18 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 18 در دومین هفته ماه است.

Dexigner News خبرنامه ‌ای هفتگی در حوزه دیزاین است که شامل بهترین مقالات، فیلم های آموزشی و معرفی ابزارهایی است که در حوزه دیزاین و به خصوص طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI/UX ) یا طراحی محصول هر هفته پنج شنبه‌ها ارسال می شود.

به این خبرنامه بپیوندید تا بهترین لینک های مرتبط با دیزاین را در ایمیل خود دریافت کنید.

 

محتوای Dexigner News #18 – خبرنامه هفتگی دیزاین

 

دانلود Chat UI Kit

دانلود Chat UI Kit

با کلیک بر روی لینک عنوان، می توانید UI Kit صفحات چت یا گفتگو برای نرم افزارهای Sketch , Adobe Xd , Figma را به رایگان دانلود کنید.

در این نسخه رایگان 50 صفحه اصلی از صفحات مرتبط با چت قرار داده شده که شما می توانید با ایجاد تغییرات در آنها، یک سیستم چت اختصاصی برای پروژه خود تعریف کنید.

 

چطور اطلاعات مشتریان / کاربران را جمع آوری کنیم؟

جدا از اینکه شما در فیلد های مختلف مثل بازاریابی ، طراحی و… کار می کنید، نیاز هست که در اکثر مواقع اطلاعات مختلفی از کاربران را جمع آوری کنید تا بتوانید بوسیله آن ها و تحقیقاتی که بعد روی آن ها انجام می دهید خدمات بهتری ارائه دهید.

با جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها شما می توانید متوجه نقاط ضعیف خود بشوید و برای حل آن ها راه حل هایی را ارائه و تست کنید.

به عنوان مثال شما با جمع آوری اطلاعات اولیه در مورد کاربران سرویس خود از جمله جنسیت، سن و علایق آنها می توانید سرویس هایی متناسب با آن ها رو تولید و عرضه کنید تا از یک طرف شما بتوانید سود بکنید و از طرف دیگر کاربران با استفاده از خدماتی که برای آنها تولید و بهینه سازی کرده اید سود و لذت ببرند.

از جمله این روش های جمع آوری اطلاعات می توان موارد زیر را نام برد:

  1. Web Tracking ها / کدهایی به خصوصی که به صفحات اضافه می شود و زمانی که کاربران وارد صفحه می شوند بصورت اتوماتیک یک سری اطلاعات اولیه را ثبت می کنند.
  2. اطلاعات پرداخت / هر زمان که کاربران خریدی انجام می دهند، در واقع یک سری اطلاعات اولیه (مشخصات شخص، آدرس، نحوه پرداخت و کالاهای خریداری شده) مربوط به نحوه خرید آنها ثبت می شود.
  3. Surveys / پرسشنامه ها
  4. شبکه های رسانه ای (اجتماعی)
  5. آنالیز اطلاعات دریافتی از مارکتینگ بخش های مختلف
  6. ثبت نام در سرویس یا وبسایت

 

اعمال 10 اصل Usability Heuristics روی پلتفرم های VR

Heuristic Evaluation روشی است که شما بوسیله ی آن می توانید نقاط ضعف کاربردپذیری در دیزاین تان را بوسیله بررسی و مقایسه آن با 10 اصل Jakob Nielsen پیدا کنید.

حال در این مطلب این 10 اصل را بر روی پلتفرم های VR یا همان واقعیت مجازی بررسی می کند. نمونه دستگاهی VR که در این مطلب استفاده شده Oculus Quest است که به ترتیب با بررسی یک به یک هر کدام از این اصل ها بر روی قسمت های مختلف اینترفیس سیستم عامل این دیوایس به شما نشان می دهد که چطور باید از این 10 اصل در هر نوع پلتفرمی استفاده کرد.

برای مثال اصل اول Heuristic Evaluation می گوید که کاربر باید در هر جایی از سرویس شما بداند که سرویس شما در حال انجام چه کاری است و و در چه حالتی قرار دارد و نباید آن را حدس بزند یا اینکه به خاطر بسپارد بلکه باید آن را در لحظه مشاهده کند.

بزودی یک فیلم آموزشی کامل در مورد این 10 اصل Jakob Nielsen ضبط و بر روی کانال یوتیوبم منتشر می کنم. شما می توانید با عضویت رایگان در کانال یوتیوب از آموزش های مطلع شوید و آنها را تماشا کنید.

 

آمورش فیگما - Auto Layout و طراحی ریسپانسیو با آن در Figma
آمورش فیگما – Auto Layout و طراحی ریسپانسیو با آن در Figma

آمورش فیگما – Auto Layout و طراحی ریسپانسیو با آن در Figma

ویژگی Auto Layout در فیگما این امکان را به ما می دهد که بتوانیم UI هایی رو طراحی بکنیم که بسته به شرایط مختلف از جمله تغییر سایز اسکرین یا صفحه نمایش بتونن خودشون رو تغییر شکل بدن و به عبارتی Auto Layout به ما کمک می کنه که بتونیم طرحمون رو راحت تر ریسپانسیو کنیم.

بعد از دیدن این آموزش شما شما دیگه برای ساخت یک دکمه در فیگما نمی آیید یک Rectengle درست کنید و یک تکست در داخل آن بنویسید ، بلکه با فریم ها همه ی دکمه های خود را درست می کنید.

درست شنید اساس و پایه ی Auto Layout در فیگما بر اساس فریم هاست و در نتیجه هر چیزی رو که شما تبدیل به Auto Layout کنید در واقع دارید آن را در داخل یک فریم قرار می دهید.

محتوای این فیلم آموزشی فیگما Figma:

  1. 00:19 | Auto Layout در فیگما چیست؟
  2. 01:29 | آموزش کار با Auto Layout در فیگما
  3. 01:51 | ساخت Auto Layout از هر عنصری در فیگما
  4. 03:56 | اضافه کردم آیکان به فریم Auto Layout
  5. 04:25 | ادامه آموزش تنظیمات مختلف Auto Layout در فیگما
  6. 16:00 | نکاتی در مورد Auto Layout و طراحی ریسپانسیو

 

 

این خبرنامه Dexigner News #18 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 18 در دومین هفته ماه بود.

برای عضویت در خبرنامه هفتگی دیزاین و دریافت شماره های بعدی این خبرنامه در ایمیل خود می توانید از طریق فرم زیر عضو شوید.

[newsletter-pack newsletter=”8661″ style=”default” si_style=”default” title=”” show_title=”0″ icon=”” heading_color=”” heading_style=”default” title_link=”” custom-css-class=”” custom-id=””][/newsletter-pack]

 

مطالعه شماره های قبلی خبرنامه هفتگی دیزاین:

Dexigner News – شماره 17

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 16

Dexigner News – شماره 15

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 14

Dexigner News – شماره 13

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 12

Dexigner News – شماره 11

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 10

Dexigner News – شماره 9

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 8

Dexigner News – خبرنامه دیزاین شماره 7

خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 6

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 5

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 4

خبرنامه هفتگی دیزاین – سومین هفته ماه – شماره 3

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – دومین هفته ماه – شماره 2

خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 1

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – چهارمین هفته ماه – شماره 0

 

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 241

پاسخی بگذارید