آموزش ایندیزاین – تنظیم درست فاصله بین کلمات در چیدمان Justify

آموزش ایندیزاین - تنظیم درست فاصله بین کلمات در چیدمان Justify
آموزش ایندیزاین – تنظیم درست فاصله بین کلمات در چیدمان Justify

چطور فاصله بین کلمات در چیدمان های جاستیفای تنظیم کنیم؟

چیدمان جاستیفای یک چیدمان پرطرفدار در بین همه ی زبان ها و به خصوص زبان فارسی است بطوری که که اگر شما یک مجله یا روزنامه را ببینید احتمال 99 درصد در آن از چیدمان راست جاستیفای استفاده شده است. در ابتدای آموزش من به نکات و مزیت های چیدمان جاستیفای می پردازم و در ادامه آن را با چیدمان چپ که در آموزش قبل به آن اشاره کردم مقایسه میکنم.

در نهایت با استفاده از سه ویژگی ایندیزاین فاصله بین کلمات را بصورت دستی تنظیم میکنیم تا هم خوانایی خوبی داشته باشید و هم از فضای خالی بیهوده بین کلمات جلوگیری کنم.

 

(برای دیدن این ویدیو باید VPN شما روشن باشد. بعد از روشن کردن VPN یا فیلترشکن، بر روی لینک زیر بزنید و در یوتیوب ویدیو را تماشا کنید)

YouTube ویدئو

لینک آموزش در یوتیوب

 

آیا مقدار خاصی برای فاصله بین کلمات باید در نظر بگیریم؟

در فیلم آموزشی من بر روی یک مثال به شما نشان می دهم که چطور فاصله بین کلمات را تنظیم کنید، اما شما باید این مقادیر را خودتان بسته به نوع فونت و سایز آن تغییر دهید. دلیل آن این است که هر تایپ فیس و فونت های مختلف فاصله بین حروف و ویژگی های خاص خود را دارند و در نتیجه شما باید با توجه به فونتی که انتخاب می کنید فاصله آن را تنظیم کنید.

از طرفی نگران نباشید چون شما قرار هست بعنوان مثال یک فونت را برای کل یک نشریه به کار ببرید و فقط کافی است در همان ابتدا پاراگراف استایل آن را تنظیم کنید و بقیه کارها بصورت اتوماتیک انجام می شود.

 

مطالب مرتبط دیگر:

افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی در همه برنامه های ادوبی

آموزش InDesign -‌ تغییر اندازه اتوماتیک فریم متن در ایندیزاین

اندازه استاندارد حاشیه های صفحات کتاب در صفحه آرایی

سریعترین راه‌های وارد کردن متن در صفحه آرایی با ایندیزاین

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 241

پاسخی بگذارید