سریعترین راه‌های وارد کردن متن در صفحه آرایی با ایندیزاین

سریع‌ترین راه‌های وارد کردن متن در صفحه آرایی با ایندیزاین
سریع‌ترین راه‌های وارد کردن متن در صفحه آرایی با ایندیزاین

چه روش هایی برای گذاشتن سریع متن و مطالب در ایندیزاین وجود دارد؟

در صفحه آرایی با ایندیزاین شما با متن و تصویر سر و کار دارید و نیاز هست که دائما متن ها رو در صفحات بچینید در این آموزش من انواع راه هایی اتوماتیک و غیر اتوماتیکی که شما می تونید یک متن رو در صفحات قرار دهید رو به شما آموزش می دهم.

از جمله اون میشه به Auto Text Flow یا اتوماتیک Semi-Auto text flow یا نیمه اتوماتیک Manual text flow یا دستی اشاره کرد. از این روش ها در صفحه آرایی و به خصوص صفحه آرایی کتاب ها استفاده میشه و کار رو خیلی سریع جلو می‌برد. همچنین در این ویدیو به نکات دیگری از جمله اینکه چطور پنجره قدیمی new document رو برگردانیم و یا اینکه چطور تعداد حروف سریز کرده یا overflow رو متوجه بشیم هم اشاره میکنم.

 

(برای دیدن این ویدیو باید VPN شما روشن باشد. بعد از روشن کردن VPN یا فیلترشکن، صفحه را رفرش یا بروز کنید تا ویدیوی آموزش را ببینید)

 

YouTube ویدئو

لینک آموزش در یوتیوب

آموزش InDesign : سریعترین راه های وارد کردن متن در صفحه آرایی با ایندیزاین

 


چرا باید از این روش ها برای بارگذاری مطالب در ایندیزاین استفاده کنیم؟

در واقع شما می توانید از روش های معمول از جمله کپی و Past مطالب از برنامه هایی مثل ورد به ایندیزاین استفاده کنید اما بعنوان مثال برای یک کتاب یا بصورت کلی یک نشریه 1000 صفحه ای شما باید بارها اینکار را انجام دهید.

با این روش ها شما فایل ورد را به ایندیزاین می دهید و بقیه کارها یعنی جایگذاری مطالب در صفحات را InDesign برای شما انجام می دهد. با این روش شما فقط کافی است تنظیمات کلی و تصحیحاتی را در صفحات انجام دهید و خیلی در ذخیره وقت و سرعت انجام کار به ما کمک می کند.

 

مطالب مرتبط دیگر:

افزودن پشتیبانی کامل از زبان فارسی در همه برنامه های ادوبی

آموزش InDesign -‌ تغییر اندازه اتوماتیک فریم متن در ایندیزاین

اندازه استاندارد حاشیه های صفحات کتاب در صفحه آرایی

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 239

پاسخی بگذارید